Dag 13 & 14: Chicago en Wrigley Field - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Justin Berkel - WaarBenJij.nu Dag 13 & 14: Chicago en Wrigley Field - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Justin Berkel - WaarBenJij.nu

Dag 13 & 14: Chicago en Wrigley Field

Blijf op de hoogte en volg Justin

26 Mei 2016 | Verenigde Staten, Chicago

Dag 13:

De avond hiervoor aangekomen in Chicago. Vandaag zijn we naar een paar sportwinkels gegaan. Aangezien we niet meer hoeven te vliegen hoeven we ons nu geen zorgen meer te maken over het gewicht en de hoeveelheid tassen. 'S ochtends vroeg zijn we nog in de John Hancock tower geweest op zo'n 400 meter hoogte, super mooi uitzicht over Chicago en Lake Michigan.

Eind van de middag besloten we nog even naar de Navy Pier te gaan, achteraf was dat een slechte keus. Toen we aan het einde van de pier waren kwam er een storm uit het niets opgedoken vanaf het land. We hebben anderhalf uur geschuild in een van de gebouwen op de pier en daar ook gegeten. Uiteindelijk leek het aardig droog te zijn en zijn we begonnen met terug te lopen. Dit bleek niet zo'n geweldig idee, ongeveer 2 blokken van ons hotel begon het echt zo hard te regenen dat we weer gingen schuilen. Na een half uur geschuild te hebben besloten we het er op te wagen en in volle sprint naar het hotel te gaan. 2 blokken.. misschien 250 meter en we waren helemaal doorweekt. Ik heb voor zover ik me kan herinneren nog nooit zo veel regen in zo'n korte tijd gezien.

Dag 14:

Vandaag was de laatste ochtend van onze trip voordat we naar onze host families gaan. Het enige wat op het programma stond was een tour door Wrigley Field (Chicago Cubs), het op één na oudste stadion van Amerika. Ohja, de oudste zijn we ook geweest, dat was Fenway Park van de Red Sox. De tour was best interessant en we zijn ook even op het veld geweest en in de dug out (onze dug out bij Pirates en Double Stars zijn beter en ruimer...) de klimop op het homerun hek is zo'n 30 cm dik en moet elke 2 weken gesnoeid worden anders dan zou den de tribunes helemaal overwoekerd worden. Ook een leuk weetje is dat Wrigley Field eigenlijk helemaal niet voor de Cubs gebouwd was, de Chicago Federals en later Chicago Whales speelden er in. Er is zelfs 50 jaar lang American Football in gespeeld. Al met al een interessante tour in een van de mooiste, maar zeker iconische stadions van het honkbal, en misschien wel alle sporten.